fbpx

Mama troje školaraca i epidemiologinja Andrea Jurić za Kidsinfo: Za djecu je najbolje da se krene s klasičnim modelom školovanja

Manje od mjesec dana ostalo je do početka nove školske godine, a nadležni u našoj zemlji, kao i u zemljama regiona, još uvijek, nisu donijeli konačnu odluku o tome kako će se realizovati nastava. Naime, riječ je o odluci koja bi, prije svega, trebala da bude zasnovana na aktuelnoj epidemiološkoj situaciji, a tokom proteklih mjeseci smo mogli vidjeti da se ona mijenja iz dana u dan.

U skladu s tim će informacija o tome kako će se nastava odvijati u školama u Federaciji Bosne i Hercegovine (FBiH) biti poznata 15 dana prije početka škole, a način nastave neće biti jedinstven obzirom na to da će svaki kanton donositi odluku za sebe. No, ono što se zna je da članovi Kriznog štaba FBiH razmatraju tri moguća scenarija. Prvi je povratak u škole uz poštovanje mjera zaštite od korona virusa, drugi model podrazumijeva kombinovanu nastavu, dok je treći potpuni povratak online školovanju.

I u Republici Srpskoj (RS) će sredinom avgusta biti poznato kako će učenici nastaviti ili započeti svoje školovanje, a ministarka prosvjete i kulture RS Natalija Trivić najavila je mogućnost usvajanja modela kombinovane nastave.

 Kvalitetno obrazovanje ne može biti isključivo onlajn niti da djeca uopšte ne idu u školu. Veoma je važan kontakt učitelja i nastavnika sa djecom prilikom sticanja određenih znanja, utvrđivanja gradiva i rješavanja određenih problema – rekla je Trivićeva banjalučkim novinarima.

Ono što se, takođe, zna je da će nadležni odluku donijeti u skladu s preporukama predstavnika struke, a epidemiologinja  Andrea Jurić iz Zavoda za javno zdravstvo FBiH  za Kidsinfo otkriva svoje mišljenje o ovoj temi.

Andrea Jurić: Za epidemiologe nema mjesta kalkulaciji i strahu ...

Za djecu je najbolje da se krene s klasičnim modelom školovanja, ali pod uslovom da postoji mogućnost da se u svakom trenutku, ukoliko dođe do pojave rizika ili opasnosti, nastava prebaci na online formu. Pri tome mislim na one županije u kojima ima mali broj oboljelih. Pred nama je ključni period od 20-ak dana obzirom na to da će se ljudi vraćati s godišnjeg, a i proći će dovoljno vremena poslije Bajrama. Tek onda ćemo vidjeti kakva je zaista epidemiološka situacija – ističe ona.

No, u cijeloj ovoj priči ne treba zaboraviti ni roditelje obzirom na to da su upravo oni krajem prošle školske godine, dijelom, preuzeli uloge učitelja i profesora. Ognjenka Jovičić iz Gradiške majka je troje mališana koji idu u osnovnu školu i jedna od pokretačica peticije “Zaštita prava djeteta na KVALITETNO obrazovanje” u kojoj, između ostalog, roditelji ukazuju na nedostatke online nastave. Ona za naš portal otkriva da je peticija trenutno u stanju mirovanja, te da čekaju da vide kakva će to biti odluka nadležnih.

Majka troje učenika ukazala na problem škole na daljinu: Čas od sedam minuta nije čas

 Mi ne želimo dizati bune i ustanke, niti praviti nerede. Želimo ono što je najbolje za svu djecu i  ono što svoj djeci garantuje jednake uslove za sticanje obrazovanja. Dosadašnje odluke i  dosadašnja nastava, govorimo o završetku protekle školske godine, mogu da se “praštaju” i opravdavaju novonastalom situacijom. Ali sada su nadležni imali vremena  da osmisle kako i šta dalje – kaže ona.

Ognjenka smatra da je povratak u škole najbolji mogući scenarij.

Po meni, jedino rješenje je normalna nastava. Živim normalno svaki dan, kao i moja djeca. Susrećem se s ljudima, družim s njima. Rade bazeni, kafići, igraonice, restorani, banke, vrtići… sve radi, zašto onda škola ne bi? – kaže ona i dodaje da su i njena djeca protiv online nastave.

Ističe da online nastava ima brojne nedostatke.

Ja sam pratila online nastavu i radila s njima.  Ono što je rađeno na TV-u, po mom mišljenju, bilo je na nivou znanja za ocjenu 2. Stalno sam guglala, preuzimala nastavne listiće  s interneta, zadavala im, pegledala, radila s njima i opet mislim da nisu naučili sve što je predviđeno planom i programom. A to će nekada, negdje da ih sačeka. Kako je online nastava uticala na mene? Vrijeme s mojom djecom je mi je najljepše moguće provedeno vrijeme U početku mi je bilo zanimljivo jer sam avanturista po prirodi i uvijek željna nekih novih znanja, izazova i pokušaja. Ali ja kao učitelj njima nisam dovoljna. Ja sam im mama. Ja ih volim i  sve sam za njih, ali njima trebaju drug, drugarica, učitelj, klupa, put do škole, njihova odluka, svađa, pomirenje, užina… – objašnjava ona i dodaje da ne treba zaboraviti ni na aspekt informatičke pismenosti učenika i učitelja, kao ni na činjenicu da brojna djeca nisu imala neophodnu opremu za praćenje online nastave.

Na kraju nam otkriva strahuje li od toga da se djeca mogu zaraziti korona virusom ukoliko krenu u školu.

Mi svoju djecu volimo najviše na svijetu, kao i svoje roditelje, odnosno bake i deke. Ne može mene naučiti neko iz Instituta za javno zdravlje da prehlađena i bolesna ne idem kod drugih. Ne samo kod starijih, već i kod mlađih. Odgovornosti se naučite u školi. Mene su moja mama i moja učiteljica naučile da budem odgovorna prema drugima, prema svojim obavezama, ali i prema sebi. A mi evo učimo djecu baš suprotno – zaključuje ona.

(Kidsinfo.ba/Milica Brčkalo) 

Prethodna priča

Ugovore o stipendiranju potpisalo 25 učenika srednjih škola i studenata

Naredna priča

Milica Đorđević, majka uskoro trogodišnje Lenke za Kidsinfo: Mjesec dana sam pokušavala da uspostavim dojenje i da izbacim dohranu

Najnovije iz CORONAVIRUS

-->