CORONAVIRUS

Savjeti psihologinje, učiteljice i vaspitačice za Kidsinfo.ba kako pravilno pristupiti djeci tokom izolacije

Savjeti psihologinje, učiteljice i vaspitačice za Kidsinfo.ba kako pravilno pristupiti djeci tokom izolacije

Obustavljanje rada škola i vrtića u našoj zemlji, te sve veći broj roditelja koji rade od kuće doveli su do nastanka stanja koje zahtijeva dobru organizaciju i usklađivanje roditeljskih i poslovnih obaveza. Nije tajna da je riječ o situaciji u kojoj se većina roditelja našla po prvi put u životu, a kako bismo vam pomogli da je što lakše prebrodite pitali smo stručnjake za savjete.

 Za Kidsinfo.ba o ovoj temi govore psihologinja Belinda Milanović, učiteljica Dragana Dodlek i vaspitačica Svjetlana Đokić, koje nam otkrivaju na koji način treba pristupiti djeci, te daju ideje za aktivnosti kojima se svi članovi porodice mogu zabaviti.Do sada je situacija, uglavnom, bila takva da roditelji nisu u potpunosti znali kakva je dnevna rutina djece, a ni djeca nisu znala kakva je rutina roditelja. Sada su svi na nuli i iznova grade svoje dane, te provode sve više vremena zajedno. Bitno je naglasiti da su roditelji obavezni da sjednu i s djecom porazgovaraju o trenutnoj situaciji. Iskren i otvoren razgovor je nešto što svako dijete može prihvatiti i razumjeti, posebno ukoliko mu se objasni na način koji je prilagođen njegovom uzrastu. Djeca možda neće shvatiti šta je to virus, ali mogu shvatiti da je riječ o pojavi koja im ne dozvoljava da izađu vani i igraju se s drugarima jer se, naprimjer, mogu razboljeti ili prehladiti – kaže Belinda.Ona ističe da je ključ organizacije porodičnog života u trenutnim uslovima u uspostavljanju jasne strukture po kojoj dan funkcioniše.Svi na poslu imamo neku strukturu, tačnije znamo kada pijemo kafu, kada jedemo, kada su nam sastanci, kada radimo i slično. Isto tako treba organizirati i dan u kući. To znači da se mora znati kada je vrijeme za posao, učenje i školu ili vrtić, a kada je vrijeme za porodični ručak, gledanje crtića i neke druge aktivnosti. Djeci se iskrenom rječju, primjerom i djelom mora dati do znanja da ovo nije raspust, nego da je prinudna situacija koja, nadamo se, neće dugo trajati. Pokušajte se organizirati tako da radite od kuće u periodu kada dijete ima online nastavu, a to znači da svi članovi porodice u isto vrijeme budu okupirani nekim svojim obavezama. Možda je većina roditelja trenutno zbunjena, ne znaju šta će i „lete“ da završe sve one zaostale stvari koje ranije nisu mogli uraditi, ali je potrebno da žive kao što su živjeli prije ovog stanja. Ovo ne trebamo shvatiti kao kaznu, nego kao priliku da se više družimo. Koliko mi svoj dan organiziramo, toliko će nam biti i ispunjen, te dobar ili loš – objašnjava Belinda.Kako biste u svemu tome uspjeli neophodno je, kako ističe učiteljica Dragana Dodlek, da zajedno s djecom učestvujete u aktivnostima.Djecu, prije svega, treba naučiti odgovornosti. To znači da na vrijeme ustanu i saslušaju svoju nastavu, a tek nakon toga da se posvete svojim „željenim“ slobodnim aktivnostima. Te aktivnosti moraju biti u skladu s mogućnostima koje kućni uslovi pružaju, a jako je bitno da djeci ograničite vrijeme korištenja pametnih uređaja. Neke fizičke aktivnosti bi bile jako korisne, a ako živite u stanu ili manjem prostoru, onda su društvene igre dobrodošle. Naprimjer, Čovječe ne ljuti se i šah sa sličicama su jako korisne igre za razmišljanje. Predlažem i to da djeca pomažu roditeljima u izvršavanju kućnih obaveza, pri čemu trebate voditi računa da to bude prilagođeno njihovom uzrastu i mogućnostima – kaže Dragana. Ukoliko ste, pak, roditelj djeteta vrtićkog uzrasta, onda trebate znati da, kako objašnjava vaspitačica Svjetlana Đokić, je vašem djetetu dovoljno to što će više vremena provesti s vama. Postoje razne aktivnosti koje roditelji mogu sprovesti s djecom kod kuće i učiniti im dan zanimljivim. Morate paziti da aktivnosti budu prilagođene uzrastu djeteta. Za mlađi uzrast su najzanimljivije fizičke i likovne aktivnosti. Neke od igara koje vam mogu predložiti jesu: igre lopticama (prebacivanje loptica iz jedne kutije u drugu, sortiranje po boji, kotrljanje između prepreka), igre s kockicama (gradimo kuću ili pravimo garažu) igre lutkama, igre s temperama i igre plastelinom – kaže Svjetlana i dodaje da sve ove igre podstiču fizički i intelektualni razvoj djeteta.Kada je riječ o djeci nešto starijeg uzrasta ona preporučuje društvene igre, poligone za fizički razvoj, LEGO kockice, pravljenje nakita od makarona što podstiče razvoj sitne motorike ili šminkanje dječijom šminkom, što je igra koz koju djeca uče boje i konture.- Djeci je zanimljivo sve što je novo. Ne treba za jedan dan sprovesti sve aktivnosti i igre. Dok god je neka aktivnost zanimljiva i dok god je djeca  sama traže, treba je ponavljati. Ako je djeci nešto dosadno, oni neće to ni tražiti niti učestvovati u igri. Poslije nekoliko dana djeca će sama sprovoditi neku aktivnost s izmjenama koje njima odgovaraju – objašnjava Svjetlana i dodaje da s nešto starijom djecom roditelji mogu vježbati slova ili brojeve, ali samo dok je to djetetu zanimljivo.

(Kidsinfo.ba/Milica Brčkalo)