OSTALO

Dopustite djeci da osjete slobodu u toku raspusta

Dopustite djeci da osjete slobodu u toku raspusta

Školski raspust vrijeme je koje većina djece željno iščekuje tokom cijele školske godine. Bilo da je riječ o ljetnim ili zimskim praznicima, njihovo značenje uglavnom je isto: puno slobodnog vremena i odmor od škole.

Ono što je učenicima najdragocjenije za vrijeme raspusta je mogućnost ispunjenja svih onih želja koje su im bile uskraćene zbog školskih obaveza: odspavati koliko žele, pogledati sve filmove i crtaće, izlaziti i provoditi vrijeme s društvom, činiti sve ono što nisu mogli tokom godine. I to im treba dopustiti. Neka u potpunosti osjete slobodu koja im nedostaje, uživaju jer ne moraju razmišljati o školi. U prvim danima raspusta roditelji trebaju djecu da “puste na miru” bez pritiska da nadoknade dio gradiva i bez prigovaranja zbog eventualnih školskih neuspjeha. Naravno, trebaju porazgovarati s njima o tome kako sada uživaju i pitati ih za njihove planove tokom praznika.

Često je u školskom uzrastu komunikacija roditelja s djetetom usmjerena isključivo na školu i školski (ne)uspjeh, što dugoročno dovodi do urušavanja kvalitetnog odnosa. Djelimično je razlog tome nedostatak vremena i zbog toga roditelji vrijeme koje im je na raspolaganju troše kontrolišući situaciju u školi i pregovarajući oko školskih obaveza. Drugi razlog je nedostatak vještina komuniciranja s djetetom, uobičajena, već rutinska pitanja poput: “Kako je bilo u školi?“ i “Kada ćeš popraviti ocjene?”. To je zato što roditelji brigu o školskom uspjehu ponekad vide kao svoju glavnu roditeljsku dužnost. Takva pitanja mogu izazvati otpor i prekid komunikacije, pa se dobiju uobičajeni odgovori: “Dobro je bilo u školi.“ ili “Popraviću ocjene”. Time o djetetu niste saznali ništa novo, niti dobili odgovore na pitanja koja su vas zanimala.

Vrijeme školskih raspusta može vam omogućiti da se zbližite s djetetom, pogotovo ako u isto vrijeme i vi imate godišnji odmor. Važno je odmah na početku izbjeći spomenute ključne greške koje će dovesti do prekida razgovora s djetetom, a posebno s tinejdžerom koji se zatvara u sobu. Iskoristite slobodno vrijeme djeteta za unapređenje međusobnih odnosa, a ne za njihovo pogoršanje. Dobar način može biti pokazivanje iskrenog zanimanja za sve što dijete radi i čime se bavi, a što nije vezano za školu.

To se odnosi na sve slobodne aktivnosti koje ima preko godinu, interesovanja kojima se želi više posvetiti, prijatelje i društvo u kojem se kreće, događaje koji su aktuelni, a kojima ono pridaje pažnju i sl. Važno je da vas doživi kao roditelja s kojim može razmjenjivati misli i ravnopravno učestvovati u razgovoru i vašim interesovanjem za određene teme, iznositi svoje stavove i uvjerenja, pri čemu će ga naravno zanimati i vaša. U razgovoru o školi roditelji često komuniciraju iz pozicije moći, pogotovo ako pomalo optužuju i okrivljuju, što djecu ostavlja nemoćnima, pa se ne žele zadržati u takvom razgovoru.

(Kidsinfo.ba;www.roditelji.me)

Pročitajte i ovo:  Pripremate se za godišnji? Ovo ne smijete zaboraviti spakovati!