OSTALO

Naučnici dokazali: Priroda je najbolja učionica

Naučnici dokazali: Priroda je najbolja učionica

Boravak u prirodi pozitivno djeluje na školsko postignuće kod djece i zdrav razvoj, zaključuje nova analiza koju su naučnici istražili. Ming Kuo, profesorica na Odsjeku za prirodne resurse i nauku o okolišu na Univerzitetu Illinois i vodeća autorica na studiji Frontiers in Psychology, kaže da je očekivala da će kritička analiza podataka studija dovesti do više pitanja nego odgovora.

Pronašli smo čvrste dokaze da vrijeme u prirodi ima učinak osvježavanja pažnje, ublažavanja stresa, poticanja samodiscipline, povećavanju tjelesne aktivnosti i kondicije, da te potiče samomotivaciju učenika, uživanje u učenju i angažmanu - pojasnila je Kuo, te dodala da sve to poboljšava učenje.

Priroda stvara mirnije, tiše i sigurnije okruženje za učenje, potiče više saradnje među učenicima, topliju komunikaciju, a pruža i više kreativnih i istraživačkih oblika igre.
Iako nijedan od tih učinaka nije nepoznat, ova analiza ih je prvi put skupila na jednom mjestu. Ujedinjeni, ovi rezultati jasno ukazuju na značaj provedenog vremena u prirodi. Oni također daju objašnjenje za ono što je zbunjivalo naučnike, zašto čak i male doze prirode ponekad imaju iznenađujuće velike učinke.

Pozitivni učinci u emocionalnoj i socijalnoj inteligenciji

Prema studiji, ovi pozitivni učinci ne pokazuju se samo kod školskog uspjeha. Čini se da vrijeme u prirodi potiče lične vještine i kvalitete važne za budući uspjeh, te može igrati ključnu ulogu u pomaganju djeci da postanu brižniji prema vlastitom okolišu.

Čak i mala izloženost prirodi je korisna. Ako ste u zatvorenom prostoru, s pogledom na vaše dvorište, a ne prema zidu, to je već bolje. Više vremena provedeno u prirodi daje još bolje rezultate. Jasno je vidljiva uzročno-posljedična veza - kaže Kuo.

(Kidsinfo.ba)

Pročitajte i ovo:  Na šta sve treba obratiti pažnju nakon trudnoće i poroda