VIJESTI

Zašto je moje dijete nemirno u školi?

Zašto je moje dijete nemirno u školi?

S polaskom djece u školu, mnogi roditelji su suočeni s komentarima učiteljice da je njihovo dijete nemirno na času, da se stalno “vrpolji”, da djeluje kao da mu je dosadno, da ometa drugu djecu… Zašto je to tako?

Jesu li djeca nespremna za prvi razred, pa im je potreban dodatan rad da se prilagode školi ili ovakvim svojim ponašanjem šalju određenu poruku?

Djeca su nemirna na časovim a uglavnom u prvim razredima škole. Kasnije, odrastanjem, njihova pažnja se postupno produžava, a tjelesni pokazatelji nemira potreba djeteta da često ustane ili da se vrti na stolcu ili lupka nogama o pod nestaje.

U prvim razredima škole, djeca još uvijek pamte način učenja iz vrtića. Tamo su znanja sticala kroz igru i zabavu, nisu morala sjediti mirno 45 minuta, nalazili su se u okruženju njima dobro poznatom, u prostoru s veselim bojama i odgajateljicama koje mogu dodirnuti, sjesti im u krilo, zagrliti ih… kad god požele. Zato što se sjećaju ovog razdoblja, većina djece u prvom razredu izjavljuje da voli školu. Međutim, ako se sadržaji i očekivanja da dijete ove sadržaje usvoji mijenjaju iz jednog razreda u drugi i postaju sve zahtjevniji - tako i njegov otpor prema školi raste. U petom razredu, pronaći dijete koje kaže da voli školu predstavlja veliki izazov.

Zašto je dijete nemirno na času?

Prezentovanje gradiva u obliku monologa - Nastava bez interakcije ili dijaloga uspavljuje dijete. Ono nema razloga da bude mentalno budno i koncentrirano ako zna da ga niko neće pitati za mišljenje ili na bilo koji način aktivirati. Ovakvi časovi su dosadni, a dijete nižih razreda osnovne škole ne zna pobijediti dosadu na drugačiji način osim osobnom tjelesnom akcijom, koju nastavnici najčešće nazivaju "nemir".

Djetetova nezrelost za promjenu koju donosi škola - Ukoliko dijete u razdoblju prije škole nije uspostavilo razlikovanje igre od obaveze, nema osnovne radne navike ili nije odgovarajuće pripremljeno na promjenu koju donosi škola, za očekivati je da će mu biti potrebno više vremena da se snađe u ovim novim okolnostima. Smatra se da treba proći cijeli prvi razred da bi se sa sigurnošću moglo reći da se dijete naviknulo na školu, jer je toliko velika ova promjena u njegovom životu. Za dijete koje je u školu zakoračilo nespremno ili nezrelo, ovo razdoblje traje i duže.

Okruženje koje čine druga djeca - Ukoliko su djeca iz razreda vašeg djeteta uglavnom tjelesno aktivna ili nemirna i vaše dijete će imati poteškoća s pažnjom na času. Ono ima potrebu da bude prihvaćeno u svom društvu, da se osjeća dijelom cjeline pa će podržavati ponašanje većine ili i samoinicijativno inicirati nestašluke da bi zadržalo status u grupi.

Kako možete pomoći svom djetetu da što prije stekne pažnju potrebnu za pažljivo praćenje nastave?

Pokažite razumijevanje -  Sjetite se svog djetinjstva. Je li vama bilo lako 45 minuta koncentrirano slušati sat biologije, pa poslije samo 5 minuta pauze, također, s maksimalnom pažnjom pratiti čas matematike? A poslije toga…

Zato, izbjegavajte kritizirati ili grditi dijete koje ne može kontrolirati svoje ponašanje. Ono za to nije odgovorno. Umjesto toga, pomozite mu da usvoji ponašanje koje je poželjno. Umjesto kritika, svaki put kada uspije svladati se ili nešto napravi na onaj način za koji želite da prevladava, pohvalite ga.

Uvijek nove aktivnosti -  Kada vidite kod kuće da se dijete dosađuje, i da zbog toga postaje naporno, pretjerano živahno, zahtjevno pronađite mu nove zadatke. Uključite ga u svoj život i obavežite ga da vam nešto donese ili odnese, pomogne u nečemu. Dijete će se osjećati kao da vam je potrebno i da znate cijeniti njegovu pomoć a vi ćete spriječiti da mu, zbog dosade, njegujete nemir.

Male vježbe za uklanjanje nervoze kao što su: brojanje u sebi, vizualizacije, tehnike disanja… odlične su metode za antistres samopomoć, a može ih usvojiti dijete već od pete godine. Naravno, uvjet da ovim vježbama naučite svoje dijete je da ih poznajete vi.

Obratite pažnju na prijatelja iz klupe vašeg djeteta -  Često, učitelji stavljaju jedno pored drugog djecu koja su potpuno različitih osobina, očekujući da će oni međusobno djelovati jedno na drugo. To, međutim, ne mora imati nikakvog značenja za smirivanje nemira kod jednog djeteta, a može znatno ometati u radu ono dijete koje nije nemirno.

(Kidsinfo.ba;roditelji.hr)

Pročitajte i ovo:  Koliko djeca trebaju vježbati da bi imala bolje rezultate u školi?