RODITELJI

7 načina da ostanete zdravi tokom promjene godišnjeg doba!

7 načina da ostanete zdravi tokom promjene godišnjeg doba!

Kada se godišnja doba mijenjaju, naročito ako se temperatura naglo smanjuje, teško je održati redovne zdrave navike. Povrh svega, ni vježbanje na svježem zraku ne predstavlja zadovoljstvo. Da ne govorimo o svježem povrću i voću kojeg ima manje zimi. Uz sve to, šanse su mnogo veće da vas uhvati virus i prehlada tokom jeseni ili zime. Kako biste održali dobru formu, držali se pravilne ishrane, pogledajte trikove koje je izdvojila Majkl Rid, direktor Medicinske zdravstvene njege.

Redovan san je ključan

Dr. Rid predlaže da pokušate da spavate svakoga dana oko sedam do osam sati. Istraživanja su pokazala da neredovan san može olakšati razbolijevanje. Jedna studija je proučavala uzorke krvi 11 pari blizanaca, i pokazala je da ona braća ili sestre koja kraće spavaju imaju slabiji imunitet. Druga studija je, pokazala vezu između nedovoljnog sna i odbrane od virusa (poput prehlade). Svi koji spavaju manje od sedam sati tokom noći su tri puta podložniji od onih koji imaju redovnu rutinu spavanja. Ključno je da odlazite na spavanje ranije i da stvorite naviku. Ugasite sve uređaje - televizor, telefon, laptop, tablet, i prigušite svjetlo pola sata prije spavanja. Iskoristite to vrijeme za čitanje, meditaciju, kupanje, ili bilo šta što vas umiruje.

Trudite se da smanjite stres

Kada smo spomenuli meditaciju, ne morate je ograničiti samo na vrijeme prije odlaska u krevet. Nekim ljudima pomaže meditacija ili prosto smirenje u toku dana. Drugi način je da potražite pomoć. Vrlo često ne želimo da drugi ljudi znaju kroz šta prolazimo. Pokušavamo da zadržimo svoju privatnost. Mislimo da moramo sve da postignemo, a u stvari nas baš taj pritisak vodi ka stresu i deprimiranosti.

Budite sigurni da ne podsjećate samo svoju djecu da jedu voće i povrće

Za djecu pravimo planove ishrane, a u velikom broju slučajeva zaboravimo da isto radimo i za sebe. Govorimo kako ćemo jesti kada se djeca vrate iz škole, i na kraju shvatimo da ni po povratu mališana iz škole nismo isto učinili. Čak i kada ne možemo da nađemo svježe voće i povrće, uvijek možemo naći zaleđeno. Ubacite povrće u jutarnji omlet, voće i povrće u salatu uz ručak, a uz večeru je povrće obavezno.

Vitamin C

Doktori govore da unošenje 1000 mg vitamina C svakoga dana može ojačati vaš imuni sistem. Koristite hranu bogatu ovim vitaminom, poput citrusnog voća, zaleđenih bobica, manga. Osim ishrane, možete uzimati i suplemente uz vodu, čaj, smoothie.

Redovno vježbajte

Da li svojoj djeci govorite da ne mogu u školu jer je hladno? Onda ni vi nemate izgovor za vježbanje. Ako baš ne možete da se naviknite, uradite 15 čučnjeva dok gledate TV, ili trbušnjake dok čekate da vam prokuha voda za kafu.

Ne zaboravite da otklonite alergene

Oni nisu problem samo u proljeće. Pored lijekova, postoje i preventivne mjere koje možete uraditi. Ako ste alergični na polen, tokom dana, kada je visok nivo alergena zatvarajte prozore, kupajte se čim uđete u kuću kako ne biste širili polen svuda oko sebe. Ako ste alergični na prašinu, morate češće čistiti prostorije.

Trudite se da zaobiđete bolest

Uključite širi pristup. Oblačite se prikladnije (slojevito), redovno perite ruke toplom vodom i sapunom, i obavezno učite djecu da čine isto. Budite model dobrog ponašanja - ne pipajte lice rukama, sakrijte usta rukom ili maramicom dok kašljete, pokušajte da se distancirate od bolesnih ljudi.

(Kidsinfo.ba,yumama.com)

Pročitajte i ovo: Frizer Asmir Bašović: Koje su najpopularnije frizure za tinejdžere