TRUDNOĆA

Najveće zablude o trudnoći

Najveće zablude o trudnoći

Iako živimo u 21. vijeku, trudnoća sa sobom i dalje nosi brojne mitove koji nerijetko plaše buduće mame. 

Donosimo vam nekoliko najčešćih, te mišljenja stručnjaka o njima. 

1. Trudnice trebaju jesti za dvoje 

Ovo je vjerovatno najčešća zabluda. No, trudnica treba jesti za sebe, što znači da više nego ikada treba obratiti pažnju na kvalitet i učestalost prehrane. Kako dijete raste, povećavaju se i kalorijske potrebe, ali kako je riječ o sićušnom biću, povećanje potreba znatno je manje nego što se u narodu misli.

2. Alkohol u malim količinama ne šteti djetetu

Iako je konzumacija vina i piva u nekim kulturama uobičajena i ta se pića smatraju hranom, trudnice bi se trebale suzdržati od svih vrsta alkohola. Naime, alkohol bi trebalo isključiti ili smanjiti na krajnje povremenu konzumaciju i u periodu kada pokušavate ostati u drugom stanju.

3. Trudnice trebaju izbjegavati konzumiranje jaja, orašastih plodova, rakova i svih morskih plodova kako dijete ne bi postalo alergično

Ako majka nije alergična, nema razloga da izbjegava namirnice koje znaju izazvati alergije. Hrana može utjecati na pojavu alergija. 

4. Riba nije dobra za trudnice 

Žive u ribi ima ako je riba živjela u zagađenim morima, blizu industrijskih zona. Trudnicama je preporučljiva tuna, skuša, lokarda i losos iz čistih mora.

5. Trudnice ne smiju piti kafu, čaj i gazirana pića

Kafa i gazirana pića nisu najbolji izbor ni za koga, ali većina stručnjaka slaže se da jedna kafa ili čaša gaziranog soka dnevno nisu problem. 

6. Mit o težini trudnice 

Trudnica treba dobiti na težini, ali zbog toga jer se njeno tijelo povećava za masu djeteta, posteljice i plodne vode. Ukoliko unosi više kalorija nego što je potrebno za rast i razvoj navedenoga, gomilat će salo kao i kad nije trudna, a to nije dobro ni za koga.

7. Žene koje doje izgubite će više kilograma nakon poroda

Ovo je apsolutna neistina, jer žena koja doji treba svakodnevno unijeti dovoljnu količinu kalorija kako bi zadovoljila svoje i djetetove potrebe. Dakle, nije potrebno unaprijed se udebljati, nego kvalitetno, redovno i dovoljno jesti nakon poroda.

(beba.avaz.ba/kidsinfo.ba)