VIJESTI

Amela Ivković – O’Reilly za kidsinfo.ba navodi četiri razloga zašto postati vegan

Amela Ivković – O’Reilly za kidsinfo.ba navodi četiri razloga zašto postati vegan

“Kod većine građana Bosne i Hercegovine veganstvo još nije potpuno poznat koncept, ali sve je više osoba koje se odlučuju jesti hranu koja nema životinjsko porijeklo”, rekla je za Kidsinfo.ba članica Udruženja nutricionista Irske, Udruženja nutricionista Velike Britanije i Kraljevskog medicinskog udruženja Velike Britanije, Amela Ivković – O’Reilly.

Istaknula je kako je izuzetno bitno oblikovati pozitivan stav kada pričamo o veganstvu, kako bismo pomogli ljudima da vide šta dobijaju ukoliko odaberu da ne koriste životinje i životinjske proizvode u količinama u kojim to rade.
Veganska ishrana zasniva se na žitaricama, voću i povrću, dok su meso, riba, morski plodovi, med, jaja, mlijeko i mliječni proizvodi potpuno isključeni iz upotrebe.

Ivković – O’Reilly navodi zašto postati vegan!

Vegani imaju duži vijek življenja

Vegani najčešće imaju bolju krvnu sliku i manje zdravstvenih problema, te duže žive od mesojeda.

Štite životnu sredinu

Neke osobe biraju veganstvo kako bi izbjegli meso i druge životinjske proizvode zbog utjecaja na životnu sredinu modernog stočarstva.U izvještaju za životnu sredinu UN-a iz 2012 godine se navodi da ovi proizvodi zahtijevaju više resursa i uzrokuju veće štetne emisije od opcija na biljnoj bazi. Na primjer, stočarstvo doprinosi 65 posto od ukupnog iznosa azotsuboksida. Podaci isto tako pokazuju da je moderno stočarstvo odgovorno za 35-40 posto globalnih emisija metana i 9 posto globalne emisije ugljen-dioksida.

Etički su osviješteni

Etički vegani čvrsto vjeruju da sva bića imaju pravo na život i slobodu.

Zdravstveni razlozi

Neki ljudi postaju vegani zbog potencijalnih zdravstvenih prednosti koje može pružiti ovakav način ishrane, npr. kako mogu smanjiti rizik od srčanih bolesti, dijabetesa tipa 2, raka ili prerane smrti. Drugi se pozivaju na istraživanja koja pokazuju da smanjenjem konzumiranja životinjskih namirnica možete smanjiti rizik od Alzheimerove bolesti, smrti od raka i bolesti srca.

Prema istraživanjima dobro organizovana veganska ishrana može zadovoljiti sve potrebe kod vegana. Gvožđa ima u kakau, prasi, bundevinim sjemenkama, koprivi, zelenom lisnatom povrću, dok su soja i druge mahunarke, naročito u kombinaciji sa integralnim žitaricama, klicama i jezgrastim voćem, odlična zamjena za proteine iz mesa.

- Neka od najpopularnijih veganskih jela su humus, falafel, čija pudding, salate sa grahom ili lećom, vegeburgeri, rižoto sa gljivama, deserti od sjemenki i orašastih plodova sa hurmama ili drugim suhim voćem – kazala je Ivković – O’Reilly.

Kako je istaknula u Bosni i Hercegovini većina osoba koje rade u restoranima ne poznaju pravila veganske ishrane, tako da uvijek postoje neke zanimljive anegdote.

- Možda najveći broj anegdota kada su izbori vegana u pitanju kod nas je da veliki broj vlasnika restorana I prodavnica veganima nude jaja, sir i ribu kao zamjenu za meso i mesne produkte – zaključila je Ivković – O’Reilly.

(Kidsinfo.ba, Hata Mehmedović)